Zajęcia rozwijające umiejętności z informatyki
Na zajęciach uczniowie realizując program wykonując następujące zadania:
- tworzą prezentację multimedialną wstawiając do niej grafikę, dźwięki i
teksty,
- wydają gazetkę szkolną wykorzystując możliwości edytora grafiki i
edytora tekstów.
- pozyskują materiały z różnych źródeł.
W ramach programu odbywają się zajęcia matematyczne dla klas IV – VI realizowane w dwóch kategoriach.
I kategoria- Zajęcia wyrównawcze prowadzone są w trzech grupach po 8 osób w grupie:
grupa I – kl. IV, grupa II- kl. V, grupa III – kl. VI.
Celem tych zajęć jest wyrównywanie braków edukacyjnych w zakresie realizowanych treści programowych. Dodatkowe, indywidualne podejście do uczniów, oraz dostosowanie treści do ich możliwości zachęca uczestników do aktywnego udziału i uzupełniania braków i zaległości.
II kategoria- Zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne realizowane są w II grupach po 8 osób:
grupa I – kl. IV i grupa II – kl. VI.
Celem zajęć jest rozwijanie uzdolnień i kształtowanie zainteresowań matematycznych. Rozwiązując zadania o podwyższonym stopniu trudności uczniowie poszukują różnych nietypowych rozwiązań, uczą się logicznego myślenia, przejmują aktywność i inicjatywę w rozwiązywaniu problemów matematycznych. Zajęcia te są doskonałą bazą przygotowującą uczniów do udziału w konkursach matematycznych.
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne
Uczniowie na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych wykonali lapbooki ortograficzne. Pracę rozpoczęliśmy od zasad pisowni. Skorzystaliśmy z piosenek ortograficznych, rymowanek, rebusów, krzyżówek itp. Pracując nad swoimi „książkami” dzieci wykonały dużo ćwiczeń doskonalących cięcie po liniach, staranne kolorowanie, estetyczne klejenie, planowanie. Oczywiście też czytały, pisały oraz zapoznały się z elementami „ Kolorowej ortografii” czy wybranymi mnemotechnikami.
Zajęcia rozwijające zainteresowania przyrodnicze uczniów „ Czym skorupka za młodu..” prowadzone są z uczniami klasy IV i V. Uczniowie poprzez doświadczenia i obserwacje poznają właściwości fizyczne, chemiczne różnych substancji oraz zdobywają wiele informacji dotyczących przyrody ożywionej.
Zajęcia są przeznaczone dla uczniów zdolnych i jednocześnie zainteresowanych przyrodą. Ich specyfika polega na tym, że uczniowie samodzielnie, ale ściśle według instrukcji wykonują doświadczenia i przeprowadzają logiczne rozumowania w celu zinterpretowania ich wyników.
28 kwietnia uczniowie z czwartej i piątej klasy uczestniczący w zajęciach przyrodniczych „Czym skorupka za młodu…” prowadzonych metodą eksperymentu wybrali się wraz z nauczycielem, panią Aleksandrą Konopką do SP nr 11 we Włocławku. Wspólnie z kolegami i koleżankami ze szkoły na Papieżce przeprowadziliśmy kilka doświadczeń i obejrzeliśmy okolicę. Zajęcia były bardzo ciekawe, nawiązaliśmy nowe przyjaźnie i zobaczyliśmy tęczę ….wewnątrz budynku, jako efekt doświadczenia.